Dynamisch Trio uit Lelystad op dreef op WCC 2014

Donderdag, 2 oktober 2014

Een avontuur uit een jongensboek……. Zo zou je het best kunnen omschrijven. Nadat Camiel Driehuis en Jos van den Heuvel in 2013 met een straatlengte de “24 uurs van Lelystad” wisten te winnen kon niemand weten dat het pas het begin was van een mooi avontuur.

Met de gewonnen tickets op zak voor de Shimano - Masters of Carp in het koude najaar van 2013 gingen de heren naar Frankrijk. Aldaar wist men de wedstrijd wederom naar hun hand te zetten en ging men er vandoor met de zeer gewilde wildcard tickets voor de World Carp Classic.

De afgelopen “24 uurs van Lelystad” wisten niet alleen de heren een goed resultaat neer te zetten maar ook de zoon Justin van Jos liet van zich horen welke met zijn vismaat eerste werd. Het dynamisch duo is nu een trio.

Vele dachten natuurlijk dat meedoen belangrijker is aan dit evenement dan winnen en dat is natuurlijk ook zo. Plezier staat voorop ook bij deze heren dat mag duidelijk zijn maar een leuk resultaat neerzetten in Italië tijdens de World Carp Classic zou een droom zijn.

De World Carp Classic is het grootste karper evenement wat gehouden word aan Lake Bolsena. Het is een waar media circus met honderden camera's zowel onder als boven het water. Hou dan je hoofd nog maar eens koel. Na de bekende mars door de stad waarbij de deelnemers uit 42 landen als waren gladiatoren naar de arena worden geleid volgt de loting……. Tja loting wat dien je daar nu over te zeggen. Kan alle kanten opgaan maar de heren loten gunstig en krijgen stek 23. Een prachtige plek aan het Lake Bolsena. Meer zeg maar gerust zee. Nu gaat het dan echt beginnen. Wat zullen de komende dagen brengen.

De eerste dag verloopt voorspoedig. En de heren stonden dan ook direct bovenaan van het klassement van het wereldkampioenschap en dat als Underdogs. Dat dit niet onopgemerkt bleek wel aan de berichten op de social media maar ook bij de organisatie liet dit niet ongemoeid wat dan ook resulteerde in een diepte interview met de hoofdrolspelers.

Concurrentie is natuurlijk gigantisch maar de heren laten zich niet van de wijs brengen en weten met regelmaat toch vissen op de kant te krijgen. Net als in het jongensboek dienen de heren allerlei gevaren en ontberingen te trotseren. Het weer slaat op Bolsena, Italië ineens om en van een prachtig vakantie zonnetje krijgt men te maken met een flinke onweerstorm.

Maar ook het weer slaat de heren niet uit de strijd en nu met nog een dag te gaan staan de heren op een 5de plaats met maar liefst 7 vissen. De verschillen zijn klein en de grote karpers welke dit meer bewonen hebben zich nog niet laten zien dus het is tot het eind spannend en wie dit kampioenschap gaat winnen kan dus best een verrassing worden. Of zouden we inmiddels beter moeten weten gezien de reputatie welke de heren uit Lelystad opbouwen……

Dat we trots zijn op deze jongens mag duidelijk zijn. Hou het klassement in de gaten en moedig de heren aan want de laatste loodjes zijn het zwaarst