Vispark Toms Creek voor de vierde keer Nederlands Kampioen

Maandag, 27 oktober 2014

Zaterdag 25 oktober heeft het Nederlands Kampioenschap Vliegvissen op Forel in Heelweg plaatsgevonden. Voor het eerst heeft Toms Creek zijn vliegvisteam uitgezonden en ze werden direct kampioen! Sebastiaan Swalef uit Lelystad uit het vliegvisteam van Toms Creek won de individuele titel Nederlands Kampioen Vliegvissen op Forel.

Al eerder deze maand heeft Toms Creek de NK-titel voor het forelvissen met de werphengel binnengesleept. Met winst van beide team en de beide individuele titels schrijft Toms Creek absolute geschiedenis in sportvisland. Een betere prestatie is niet mogelijk.

De vliegvissers van het NK Vliegvissen op Forel hebben zich geplaatst door kwalificatie in voorrondes. De beste 5 vissers van elke visvijver mogen uitkomen voor het team van de desbetreffende visvijver. Het deelnemersveld bestond dan ook uit de 70 beste vliegvissers van Nederland. Een spannende wedstrijd, want de forel wilde deze dag moeilijk bijten. In totaal werden er 171 vissen gevangen.

Het vliegvisteam van Toms Creek viste een goede wedstrijd en ving in totaal 21 grote zalmforellen. Lelystedeling Sebastiaan Swalef viste individueel een fantastische wedstrijd en ving deze dag 11 grote zalmforellen. Daarmee won hij de titel ‘Nederlands Kampioen Vliegvissen op Forel’.

Dit voorjaar heeft vispark Toms Creek Fishing Adventure haar poort geopend. De fantastische prestaties van de vissers van Toms Creek geven een enorme boost aan het nog recent geopende vispark. Voor elke visser zijn er gave vissoorten in 10 verschillende visvijvers. Dat alles in natuurlijke setting. Het jonge ondernemers duo Bremer en hun team staan enthousiast klaar om iedere gast een bijzonder visdagje te bezorgen. Ook niet-vissers zijn van harte welkom om te ontdekken of deze vorm van ontspanning hen bevalt. Of om gewoon op het terras van de Lodge met een hapje en/of drankje te genieten. Toms Creek biedt ook verschillende arrangementen voor groepen en gezelschappen.