Karpervissers genieten van de duisternis in "De Nacht van de Nacht"

Vrijdag, 31 oktober 2014

Na een lange voorbereiding was het dan eindelijk zover: de karper koppelwedstrijd tijdens de Nacht van de Nacht. Een wedstrijd die in samenwerking met de milieufederatie is georganiseerd. Het doel van de Nacht van de Nacht is om te laten zien hoe je kan genieten van de nacht. En als er iets is waar karpervissers van kunnen genieten, is het wel de schoonheid van de nacht. Ook de betere vangsten in de nacht maakt het aantrekkelijk voor de karpervisser.

Naast dat we d.m.v. deze wedstrijd aandacht vragen voor de schoonheid van de nacht, hebben we ook een schoonmaakactie gehouden voor de wedstrijd. De sportvisserij slogan is niet voor niks: “Houd je visstek schoon!”. Dit draagt allemaal bij om nu meer van de duisternis te genieten, maar ook in de toekomst.

Dat er op 25 oktober een stuk verderop ze ook de topcompetitie karper vissen was goed te merken aan het deelnemersveld. Met een aantal plekken niet bezet konden we de stekken dan ook weer wat ruimer opzetten en dat beviel de meeste deelnemers wel. Zo had iedereen heerlijk de ruimte om te vissen op zijn manier. Maar eerst moesten we de trekking van de stekken nog doen bij Raven Hengelsport onder het genot van bakje koffie.

Na de loting snelde iedereen naar zijn visstek om zich te gaan voorbereiden op de wedstrijd. Maar eenmaal aan het vissen, duurde het toch lang voordat de eerste vis op de kant kwam. De eerste vis meldde zich namelijk rond een uur of elf. Zou het iets te maken hebben met de Nacht van de Nacht?

Voor iedere deelnemer was er een handige goody bag!

Het was de middelste stek op het Gelders Diep die de eerste vis meldt en vanaf dat moment kwamen de meldingen gestaag binnen. Het wegen en fotograferen liep mede dankzij twee bloedfanatieke jonge vrijwilligers de gehele nacht vlekkeloos.

Naarmate de nacht vorderde ontstond er een leuke tweestrijd tussen de koppels op stek 1 en stek 8. Hoewel stek 8 minder vis ving, waren het wel de zwaardere exemplaren. Toch hielden ze het vol om plek 1 vast te houden tot half 9 in de ochtend. Echter de deelnemers van het World Carp Classic zouden het daarbij niet laten zitten en met de vangst van twee vissen kropen zij de jongelingen definitief voorbij. Op de valreep wist het koppel op stek 7 ook nog een vis te vangen waardoor zij de vierde plaats veilig konden stellen.

De winnaars met hun prijs: Een visreis twv €500,-

Helaas zijn er ook een aantal vissen gelost, maar daar doe je niet altijd wat aan. De federatieve karpercommissie is blij dat het allemaal zo goed is verlopen en kregen ook van de milieufederatie, organisator van de Nacht van de Nacht, een positief bericht.

Eindstand

Plek Koppel