Wat is een vereniging zonder vrijwilligers

Zondag, 24 mei 2015

Iedereen zal hier wel een antwoord op hebben en dat zal geen ontkennend antwoord zijn. Alle activiteiten binnen een vereniging kunnen alleen maar doorgang vinden met en dankzij de inzet van vrijwilligers. Dat is binnen de HV Lelystad-Dronten niet anders. Wedstrijden, workshops en jeugdactiviteiten kunnen alleen plaatsvinden door de inzet van vrijwilligers.

De laatste tijd hebben door omstandigheden vrijwilligers het af laten weten.  Daardoor komen al die activiteiten in gevaar.

De controlecommissie heeft zijn team zien slinken. Daardoor komen de zo broodnodige controles in gevaar. De karpercommissie draait om slechts enkelen. Toch willen we allemaal dat er meer wedstrijden worden georganiseerd. Er komen nog al wat zaken aan. Zoals de Dag van de Ouderen. Het Polderkampioenschap. De feestavond. Daarvoor zijn ook vrijwilligers nodig om dat allemaal door te laten gaan. Of zullen we alles maar afblazen?

Als we onze schouders ophalen dan zal de vereniging als een kaarslichtje langzaam uitgaan. Er wordt dan immers niets meer georganiseerd! Een vereniging die niets organiseert voor zijn leden heeft geen bestaansrecht.
Dat wilt u toch niet?

We vragen geen dagtaak van u. Maar simpel wat hulp om activiteiten te kunnen organiseren. Om weer volop controles te kunnen uitvoeren. Om wedstrijden te kunnen organiseren. Het is allemaal in uw belang. Bovendien is het altijd leuk om ook eens wat voor andere leden te doen. Daarom deze dringende oproep, laat uw vereniging niet barsten en geef u op als vrijwilliger!

Wij zijn u daar zeer dankbaar voor.

Het bestuur.