Start Streetfishing competitie 2016

Maandag, 22 februari 2016

21 Februari was eindelijk zover het streetfishing 2016 ging beginnen.We moeten om 9 uur in Alkmaar ons melden in een plaatselijk café. Iedereen was gemotiveerd alleen zou het weer roet in het eten kunnen gooien. We kregen van Mid west Nederland een presentatie over het water in Alkmaar en wat voor technieken er gebruikt word in de stadswateren.

Met alle vissers keken we naar deze presentatie, daarna werden we gevraagd om met alle vissers op het plein te komen staan zodat er een groepsfoto gemaakt kon worden. En meteen daarna werd het startschot gegeven door MidWest. En als een inktvlek verspreide men zich over het traject. We hadden voor ons afgesproken dat we eerst naar het verste gedeelte van het traject zouden gaan omdat bijna iedereen zich zou storten op de eerste de beste sloot.

Het weer speelde zeker mee want het waaide daar tot stormachtig, geluk hadden we wel dat het droog bleef.  We kwamen bij het kanaaltje aan en ieder voor zich koos een bepaald systeem. Vrijwel direct kon Erwin de eerste vangst binnen halen 32cm baars met een shade gevangen

Dus dat zag er goed uit maar helaas is het ook daarmee gebleven tijdens de ochtendsessie.

Tijdens de lunch werden de verschillende vangsten besproken van onder andere de snoek van 109cm die achteraf de grootste van de dag bleek te zijn want er werd er nog 1 gevangen van 85 cm dat waren de enigste twee.

De middagsessie bracht voor iedereen niet veel op er werden wat baarzen gevangen van diverse afmetingen. Ieder had het wel over de koude wind die zeer hard waaide. Er werd na de middagsessie nog even wat verteld over de wedstrijd en de prijzen van de grootste snoek, baars en snoekbaars werden uitgedeeld.

Het was een geslaagde dag ondanks dat er niet veel gevangen werd maar je kon zien waar iedereen mee aan het vissen was en wat wel resultaat gaf daar leer je dan weer van voor de volgende wedstrijd in Utrecht over een paar weken.

En de stand van dit geheel ziet er nu zo uit

Namens het Team ESOX
Erwin Rikkelman