Jaargang 2011

Maart 2011

Terugblik op de eerste uitzetting van de spiegelkarpers in de stadswateren van Lelystad. Oproep voor de terugmelding van onze project spiegels met een hieraan gekoppelde wedstrijd. Weer een mooi verhaal van onze ‘Le Pecheur’. Verder een zeer meeslepend verslag van Tom Bremer over het spectaculaire toekoenarie vissen  Klik hier om het te lezen

Juni 2011

Met pijn in ons hart presenteren wij het volgende Hengelnieuws dit vanwege het feit dat bestuurslid Marja van de Ven is overleden. Dit treurige nieuws overschaduwt alle andere items zoals de verhalen over het vissen binnen onze wateren, de melding van de Karpercommissie over de terugmeldingen van de project spiegels en een oproep voor de eerste karperwedstrijd, goedkeuring SKP hoge-lage vaart en het verhaal over pennen op karper. Klik hier om het te lezen

September 2011

In dit nummer de eerste ervaring als controleur. Een prachtig artikel over het drijvend vissen op karper. De kleine kneepjes over het vissen op witvis met de vaste stok, het uitloden van je dobber en haakkeuze. Verder een leuk artikel over voorns. En natuurlijk ontbreekt het verslag van onze jaarlijkse koppelwedstrijd ’8 uur van Lelystad’ natuurlijk niet. Klik hier om het te lezen

December 2011

Met de koude maanden van het jaar voor de boeg legt meneer van Beek uit hoe je een snoek achter de schubben zit. Verder een terugblik op de eerste karperwedstrijd van de HSVL/D. Dat vissen ook een bezigheid is voor jong en oud samen word goed weergegeven door een trotse vader welke met zijn zoon gaat vissen. Ook de meerval doet zijn intrede in ons clubblad maar dat deze al migreert door onze polder was voor onze leden soms een verrassing. En natuurlijk veel meer.  Klik hier om het te lezen