Nachtviszones - Lelystad

Door de samenwerking van Hengelsportvereniging Lelystad-Dronten, Federatieve Karpercommissie van de SMWN, de Federatie SMWN en de gemeente Lelystad zijn er nu diverse wateren aangewezen waar men nu mag nachtvissen binnen de gemeente Lelystad.

Het is in onze ogen van belang dat in samenwerking met de gemeente deze vorm van sportvisserij waarbij de nacht aan de waterkant wordt doorgebracht in goede banen wordt geleid en eventuele overlast te voorkomen. De samenwerking met de hengelsportorganisaties zoals het visdocumenten systeem bieden hiertoe goede mogelijkheden vanwege het feit dat iedere sportvisser welke gebruik wil maken van deze locaties in bezit moet zijn van een Vispas met Nachtvispas en deze centraal geregistreerd zijn.

Toch willen wij er op wijzen dat gezien de ligging van sommige locaties enige gedragcode van onze kant als sportvisser op zijn plaats is. De KSN heeft in het verleden hier al het een en ander opgesteld welke u hier kan vinden.

De visfolder van de gemeente Lelystad vindt u hier
Hierin staan de wateren waar u mag vissen, de nachtviszones en de voorwaarden voor het vissen in de gemeente Lelystad.
De nachtviszones kunt u ook hieronder raadplegen:

Lelystad - Kempenaar - Gondel

Lelystad - Jol - Galjoen