De VISpas

De Vispas

De Vispas is het lidmaatschapsbewijs voor de sportvisser. Voor bijna alle vissers is de Vispas meestal de beste keuze. De Vispas krijg je alleen als je lid wordt van een vereniging die is aangesloten bij een Hengelsportfederatie.

Met de Vispas is het toegestaan om met twee hengels te vissen en met alle toegestane aassoorten te vissen in alle wateren die zijn ingebracht in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren. Wil je als visser meedoen met viswedstrijden die worden georganiseerd op landelijk niveau of door de federatie dan dien je ook in het bezit te zijn van de Vispas.

Bij de Vispas krijgt u jaarlijks ook de aanvulling op de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2019-2020-2021 gekregen. Mocht u deze gemist hebben dan kunt u de aanvulling hier downloaden. U dient buiten de Vispas altijd de Gezamenlijke Lijst met Nederlandse viswateren en de eventuele aanvulling in uw bezit te hebben aan de waterkant.

Bij de Vispas van 2019 kreeg u met een compleet nieuwe lijst die 3 jaar geldig is. In 2020 en 2021 krijgt u alleen een lijst met aanvullingen (met nieuw ingebrachte wateren en eventuele wijzigingen)

Vanaf 1 januari 2015 is het ook toegestaan dat u, in plaats van de Gezamenlijke lijst van Nederlandse Wateren, gebruik maakt van een app., de zogenaamde Visplanner app.
U dient dan wel ter plaatse te kunnen aantonen op die app of u gerechtigd bent om te vissen op de locatie waar u zich op dat moment bevindt.