Start Topcompetitie Karper in Flevoland

Donderdag, 3 mei 2012

Op 4, 5 en 6 mei a.s. houdt Sportvisserij Nederland in samenwerking met Karper Studiegroep Nederland voor de eerste keer in haar bestaan de Nationale Topcompetitie Karpervissen. Dit evenement telt in dit eerste jaar 40 koppels en vindt plaats aan de Lage Vaart bij Almere. De start van de wedstrijd is op vrijdagavond om 18.00 uur en eindigt zondagmorgen om 10.00 uur.

De eerste editie van de Nationale Topcompetitie karpervissen zal bestaan uit een serie van vier wedstrijden. Alleen de drie beste wedstrijdresultaten tellen mee voor de eindklassering. De drie winnende koppels van deze nieuwe competitie zullen in 2013 namens Nederland gaan deelnemen aan het officiële WK karpervissen van Wereld hengelsportbond FIPS –CIPS in Spanje.