SKP HL – Terugmelding Ernst van der Sluijs

Vrijdag, 8 juni 2012

Vandaag hebben we wel een heel bijzondere terugmelding ontvangen en dan niet alleen vanwege het feit dat deze projectspiegelkarper gevangen is aan een vlieghengel. De gelukkige vanger, Ernst van der Sluijs, wist deze vis donderdag 7 juni te vangen.

“Nadat is al meerdere projectspiegels had gevangen, welke ongefotografeerd en ongemeld werd teruggezet, kreeg ik last van een schuldgevoel. Ik nam mij voor om de eerst volgende projectspiegel, die ik zou vangen wel te fotograferen en terug te melden. ” – Ernst van der Sluijs

Het niet melden van eerdere vissen is Ernst natuurlijk vergeven gezien dat deze vangst voor ons erg bijzonder is gezien afstand welke de vis afgelegd heeft. Als de vis direct naar de vangstlocatie gezwommen is dan bedraagt de route 11 kilometer sinds de uitzetting. Gezien de waarnemingen van andere karpervissers heeft deze karper vast aangehaakt met een groepje schubkarpers (of heeft ze gevolgd) welke op weg waren om ondiep en warmer water op te zoeken voor het voorjaar ritueel.

Het is wel duidelijk dat projectspiegels van het SKP Hoge – Lage Vaart goed te vangen zijn. Dit is de derde vis waarvan we de foto toegstuurd krijgen. Er zijn er meerdere projectspiegels gevangen maar daarvan zijn de foto’s helaas niet bruikbaar of hebben we nog niet mogen ontvangen.

Mocht men meer informatie willen hoe de foto te nemen kijk dan even hier. Filmpjes zijn natuurlijk ook welkom, neem hiervoor dan even contact met ons op via karpercommissie@hotmail.nl