2011 - 24 uurs van Lelystad

In het voorjaar van 2011 werd ons als karpercommissie gevraagd of het mogelijk was om eens een karperwedstrijd voor onze leden te organiseren. Dat moest lukken en al snel hebben we een datum geprikt. Het zou het laatste weekend in het nachtvisseizoen worden, zodat we er een mooie, lange wedstrijd van konden maken.

Omdat dit onze eerste karperwedstrijd zou worden, probeerden we het niet direct te groot op te zetten. Alle koppels konden nu op een overzichtelijk parcours vissen waar we normaal gesproken goed een visje konden vangen. Het Geldersdiep was hiervoor een uitgesproken plek!

Er was gelukkig genoeg animo en al snel kregen we de eerste aanmeldingen. Op de dag zelf werden de stekken eerlijk verloot en kon iedereen zich installeren. Zelf had ik samen met mijn vismaat één van de mindere stekken geloot. Achteraf zou blijken dat dit niks uit zo maken… Het startsein werd gegeven en het wachten op een vis begon. Zelf hield ik me bereikbaar om de vissen te wegen en te noteren. Superspannend dus, want op ieder moment kon nu mijn mobiel rinkelen.

Overal werden verschillende tactieken ingezet en de stekken boden behoorlijk veel mogelijkheden in de vorm van overhangende bomen en bruggen. De avond valt en op een paar brasems na blijft het angstvallig stil. Er wordt wel wat groots gevangen in het kanaal, echter geen vis, maar een kluis, door de politie. Een vreemde gewaarwording.

Wanneer ik de volgende ochtend wakker wordt is mijn mobiel nog steeds niet gegaan! Er is dus nog geen karper gevangen. Wel blijven er brasems op de kant komen en dit houdt het spannend tot in de laatste minuut!

Om 12 uur wordt het eindsignaal gegeven en kan de prijsuitreiking beginnen. Gelukkig is er voor iedereen een prijs, zodat niemand met lege handen naar huis hoeft. De aasfirma Carp-baits uit Lelystad heeft ons voorzien van een royale hoeveelheid boilies en in combinatie met mooie tassen hebben we een knappe prijzentafel! De prijzen besluiten we te verloten en we sluiten gezellig af.

Het was een visloze, maar toch geslaagde wedstrijd. Daarom hebben we besloten om voor 2012 ook weer één of meerdere wedstrijden te organiseren. Tot volgende jaar!