Dagje Street fishing in Zeewolde

Zondag, 31 mei 2015

In Zeewolde is een groep al langere tijd bezig is met het Street fishing, deze groep blijkt ook verschillen andere groepen in Flevoland geholpen met het opzetten van Street Fishing . We hadden hun dus een email gestuurd voor meer informatie, we kregen eigenlijk direct te horen dat er op de 30ste Mei weer een dag georganiseerd zou worden en we werden uitgenodigd om op die dag mee te gaan om te zien hoe alles gaat.

Om 12:30 melde we ons in de winkel van Helen en Gerard van hengelsport Zeewolde, er waren ongeveer een 12 tal kinderen met ouders aanwezig die van de leden van het Street fishing team David en Marcel uitleg kregen over de route en er werden twee groepen gemaakt met de ene groep kinderen die voor het eerst meegingen en dan de andere groep die reeds meerdere malen meegegaan waren.

De beginnende groep kreeg eerst een spoed cursus hoe je kunstaas met stalen lijn vast moest maken en hoe je om moet gaan met de snoek of baars als die gevangen zou worden.

In zeer duidelijke taal werd dit verteld aan deze groep de andere groep werd mee genomen naar de haven van Zeewolde en deze groep werd ook weer verdeeld doordat men twee aan twee op weg kon gaan. Dit is een voordeel als je met ze tweeën op weg gaat want je kan elkaar helpen als er eentje wat vangt schepnet aangeven maar ook foto maken en je kan ook nog met elkaar praten over het vissen want iedereen heeft wel iets meegemaakt of tips. In de vier uurtjes werden een aantal snoeken gevangen en wel 1 baars.

Van te voren kregen de kinderen nog in de winkel verteld dat er een wedstrijd element aanvast zat en wel dat normaal het totaal aantal cm van de gevangen vissen de winnaar zou zijn maar voor deze keer werd de grootste Baars die gevangen zou worden de winnaar en die kreeg dan een leuke prijs met een grote foto.

Die jongen die dus de enigste Baars ving was dus ook direct de winnaar van de dag 15 cm .

Het is een zeer leuke afwisselende omgeving waar gevist werd de haven maar ook de verbinding kanaaltjes tussen een paar vijvers.

Kortom een zeer leuke dag waar we zeer veel informatie kregen en advies en ze als het binnen onze vereniging gaat draaien dat ze dan eens naar Lelystad komen om dan ook hier dit mee te maken. Nogmaals dank aan de Street Fishing Groep uit Zeewolde.