Verslag KFD 2024

Verslag Kids Fishing Derby 2024.

18 mei was het zover.
De jonge organisatie de het bekende stokje grotendeels zou overnemen , was al heel vroeg uit bed.
(4:05)
Langzaam werd de "ouwe garde" ook wakker en gingen de apjes al heen en weer.
Wij hadden er zin in en de hele week al de weersberichten volgend , zag het er naar uit dat het 1 van de mooiste dagen ging worden.

Auto volgepropt met spullen prijzen en personen op naar TomsCreek.
(veel te vroeg natuurlijk , maar beter te vroeg dan te laat).
Want Daar gingen we vissen , zoals elk jaar.
Elke één na laatste zaterdag van Mei.
Dus houd die dag voor volgend jaar maar weer vrij!

Nu gingen we eens weer op de forel en zalm forel vissen.
40+ aanmeldingen In de leeftijd 5 tot 15.

Om 8.00 zaten wij al lekker aan de koffie en Toms Creek had alles al klaarstaan.
De jeugd vrijwilligers en Jeugd organisatoren plaatste de beachvlaggen en koelboxen en netten.
(ja forel vissen bij Toms Creek is Catch and cook)

Een aantal deelnemers konden niet wachten en stonden ruimschoots voor 9 uur al te stuiteren om in te checken.
Even de looie pijp smeren en aan het werk dus.
De kinderen zaten bijna allemaal klaar met hun gekregen kunstaas, Ja roofvissen doe je voornamelijk met kunstaas en niet met deeg..

Maar goed even de megafoon testen , en dat bleek nog even wennen te zijn . Gelukt en dus aftellen voor de startsein.
Al snel werd alle hengels ingeworpen .
Alleen was het het eerste uur behoorlijk stil , er werd wel 4 vissen gevangen in het eerste uur.
Iedereen twijfelde , wordt het zo een dag?

En toen..
Hoorde je op vijver 1 "Vis!" , op vijver3 "Yes ik heb er 1", weer op vijver 1 gejuich en toen kwamen de kids los en de vissen ook.
De schoonmaak ploeg mocht ook stevig aan de bak.

Er werd leuk vis gevangen van klein tot leuke formaten zalmforellen.
De organisatie ging een foto rondje maken en daarna nog een Controle en babbel Rondje.

Last minute aanmeldingen doen we eigenlijk niet, maar ja als je broertje van 3 ook mee wilt doen .
Dan smelt iedereen toch.
Huppa, hengel van een vrijwilliger gekregen en Vissen , net als je broer.

De vrijwilligers hadden het zeker niet rustig maar er was wel tijd om af en toe een bakje te doen.
Maar er waren ook tijden dat ze 1 slokje maar konden nemen.

Mooi weer (zon droog en soms een briesje) en de kinderen Vingen , Iedereen was goed gemutst!

Even de 3 jarige geholpen met zijn aasje goed doen..?? En nog geen 5 seconden later zat er vis aan.
Feest op vijver 1!.

De tijd vloog ineens Voorbij.
Bijna iedereen ving vis, veel kinderen hielpen elkaar .
Prachtig om de lol en passie te kunnen delen en dat bij de kids terug te zien.

Maar aan alles komt een einde , dus we gingen aftellen.
5 . 4. 3. 2. 1. en stoppen maar.
De kinderen en ouders brachten de hengels naar de verzamel plek en gingen daarna naar de picknick tafels want daar gingen we eten en de prijzen uitreiken.

Maar goed de schoonmaak ploeg had het zwaar HEEEEL zwaar.
De kinderen hadden zoveel in een korte periode gevangen dat de 2 Personen het niet meer aankonden .
Door snel schakelen van vrijwilligers stonden er opeens 5 of 6 man, druk bezig met schoonmaken.

Terug rennen naar de kids , want ja die hebben honger.
Even natuurlijk met de megafoon spelen en kinderen pesten (mijn favoriete hobby op vissen na)
"Vonden julllie het leuk" "ik hoor jullie Niet!'

In groepjes konden de kids hun patat ophalen en aanvallen.
Vooral Blije en rooie koppies en ook soms een vermoeid koppie tussendoor.
Dat was ons uitzicht. Machtig hier doe je het voor.
De ijsjes werden uitgedeeld en de vrijwilligers konden even eindelijk zelf ook wat naar binnen duwen.

Op naar de prijzen!
Maar niet getreurd, zoals altijd lukt het ons om in samenwerking met de hengelsport vereniging , bedrijven en winkels etc om voor iedereen! een prijsje te kunnen maken.
Dit jaar hadden we 10 prijzen kunnen maken en hele mooie top-5 pakketen.
We begonnen mooi van nr 10 tot 6 , en de kinderen weer even plagen.

Tussendoor de Jeugd Vrijwilligers nog bedankt, want zonder hun harde werken was het nog harder werken.

Toen de top 5!
De voorzitter probeerde een trommel na te doen , maar dan wel een hele stoffige ouwe tromgeroffel.

Liam was de beste van allemaal , en dus de winnaar van KFD 2024!
Met veel vis en een hoop Plezier .(en dat voor een kerel van 5 jaar)
Hij moest wel voorzichtig terug lopen, want je handen zo vol dat loopt heeeel lastig.

Merel was het Beste van de meiden en pakte de 3de plek.
(die serieuze blik tijdens het vissen, heeft ze in ieder geval niet van haar vader)

Alle kids,ouders, verzorgers, opa`s en oma`s en alle vrijwilligers.
Namens iedereen: Bedankt voor deze Gave en drukke morgen.
Alle Prijs Donateurs, namens ons en de Kids en ik quote  "GAAF hey"

Tom en personeel, ook jullie wederom bedank voor de Goede Zorgen.

Alle opgebrachte inschrijf gelden (Niet Leden) zijn verdubbeld door de HVLD en Gedoneerd aan de Visbuddies.
45 euro inschrijfgeld is binnen gekomen en er is dus een cheque door de jeugdige organisatie overhandigd.

Meer weten over e HV Lelystad-Dronten ?
Volg de diverse socials, de website, diverse facebook pagina`s en infobulletins.

En nu........... eerst koffie!