Vliegvisvereniging Flevovlieg

Vliegvisvereniging De Flevovlieg

Sinds 2015 opereren wij onder de vlag van de HVLD.
Hierdoor kunnen wij nu ook een beroep doen op de HVLD voor wat  betreft de huur van een vergaderruimte en het uitnodigen van gastsprekers waarbij weer kennis wordt opgedaan over de verschillende soorten vliegen.

Vliegen worden opgebouwd uit diverse materialen van veren tot aan kerstversiering. Dit jaar lag het thema enigszins op het bouwen van streamers voor de snoek.
Als gastspreker hadden wij Erik van de Hoek (alias Eric de Noorman) uit Soest uitgenodigd. Het was een leerzame avond die naast het binden van de streamers t.b.v. het snoeken, ons wegwijs heeft gemaakt in Noorwegen. Een prachtig land waar de vliegvisser zijn hart kan ophalen.
Alle onderwerpen die voor een vakantie aan het visrijke Noorwegen kwamen aan de orde.

Iedere dinsdagavond in de herfst- en wintermaanden komen we bijeen in buurthuis de Brink.
Soms zijn het gewoon gezellige avonden waarbij we allemaal onze belevenissen op tafel leggen die we die week hebben meegemaakt.
Uiteraard gaan we ook samen vliegen binden voor bepaalde soorten vis.

De nieuwkomers worden dan ook wegwijs gemaakt door de oude rotten in het vak. Deze avonden beginnen altijd om half 8 en duren dan meestal tot half 10 - 10 uur.
In de zomermaanden gaan we naar buiten op het grasveld achter de SGL in Lelystad. Hier gaan we proberen het werpen onder de knie te krijgen en uiteraard ook vissen. Hierin zal dan ook veel afwisseling zijn.

De contactpersoon voor De Flevovlieg is Ruud Garrelfs.

U kunt hem bereiken door een contactformulier in te vullen en te verzenden.