Spiegelkarper wedstrijd

Afgelopen jaren hebben wij als karpercommissie verschillende spiegelkarpers uitgezet in zowel de sierwateren van Lelystad als de Hoge en Lage Vaart. In maart 2013 hebben naast deze uitzettingen tevens het cadeau vanuit het fonds van de topcompetitie ‘Karper’ mogen uitzetten waarmee ons doel om een gevarieerd karperbestand op te bouwen en te onderhouden binnen Flevoland gestaag vorm begint te krijgen.

Wij achten nu de tijd dan ook om een Spiegelkarper Wedstrijd te organiseren waarbij men gericht op deze spiegelkarpers moet vissen. De wedstrijd zal zonder parcours zijn. Dat wil zeggen dat een ieder kan vissen waar hij maar wenst. Of men nu struinend langs de Lage en Hoge Vaart gaat vissen, op de bus stapt en door de stad alle sierwateren afgaat als een urbanvisser, statisch, met de pen of drijvend vist, alles is mogelijk. Alle spiegelkarpers welke deel uitmaken van de volgende projecten tellen mee in deze wedstrijd :

Elke karper telt mee als 1 punt dus we doen niet aan lengte en gewicht. Er zijn wel een paar regels waar men aan dient te voldoen.