Roofvis Wintercompetitie

Roofvis Winter Competitie

Algemene informatie:
  • Er  zijn 4 competitie dagen.
  • Vrije stek.
  • Vrije Slag met handicaps.
  • Alleen vissen in wateren waar HVLD de visrechten heeft volgens visplanner.
  • Alleen vissen volgens de regels van de HVLD.
  • Alleen aanmelden via de Whatsapp op nummer 06 438 732 42
  • Een Vangst registratie moet direct worden ingediend via bovenstaand Whatsapp-nummer
  • Onthaakmiddelen zoals een 30 cm tang, een 130cm onthaakmat en een schepnet zijn ten alle tijde VERPLICHT!
  • De Live locatie is men verplicht te delen naar eerder genoemd Whatsapp-nummer

De dagen waarop gevist wordt zijn:
  • 5 november2023
  • 26 november 2023
  • 17 december 2023
  • 14 januari 2024

Er wordt gevist van 09.00 tot 14.00 uur

(indien er uitgeweken moet worden door slecht weer of andere omstandigheden, wordt men in de groepsapp hierover geïnformeerd)

Aanmelden Via whatsapp met de volgende gegevens die op de vispas staan;
  • Volledige Naam.
  • Geboorte datum.
  • Vispas nummer.

Extra informatie:
  • De minimum leeftijd is 3 jaar (iedereen onder de 16, moet een schriftelijke toestemming van ouders/ verzorgers afgeven bij de organisatie)
  • Let op er is nu verplicht een live locatie te delen via whatsapp , deze moet je apart (dus niet in de groepsapp delen met bovenstaand nummer) Ook de vangsten moet men meteen doorgeven! (elke foto gestuurd na einde wedstrijd telt NIET MEE!)
  • Er is een Whatsapp groepsapp , deze word z.s.m. schoongemaakt en alle deelnemers zullen worden toegevoegd.
  • Momenteel wordt gekeken of reacties uitgezet kunnen worden, zodat het een puur informatieve appgroep word.
  • Alle foto`s, die gedeeld worden aan de organisatie, worden gebruikt voor o.a. social media.
  • Bij het versturen van fotos`, film etc. gaat men akkoord met de AVG en andere toestemmingvragende acties.
  • De HVLD geeft de wedstrijd-vergunning aan de organisators, mochten instanties hierom vragen kan men het eerder genoemde nummer contacteren.
  • Er mag alleen worden gevist in de wateren waarvan de HVLD de visrechten heeft volgens de visplanner, op andere wateren is vissen niet toegestaan en zal men eerst een waarschuwing krijgen en 3 min punten.
  • Er mag alleen gevist worden volgens de reglementen van de HVLD, dus bij bv doodaas-vissen is 1 hengel toegestaan. Zie website HVLD (bij overtreding van deze reglementen, volgt uitsluiting van deelname en worden er vervolg-stappen genomen)

Minimum maten, aantal en punten:
  • Minimum maten voor de vangsten zijn: Baars 22cm,  Snoekbaars 42cm, Snoek 45 cm, Meerval geen minimum maat, Roofblei geen minimum maat
  • Punten telling competitie is per wedstrijddag
  • Stel je hebt de meeste punten behaald , dan ben jij de nummer 1 . Dan krijg jij 5 wedstrijd punten
  • Ben jij 2de geworden , dan krijg je 4 wedstrijd punten.
  • Ben je 3de , dan krijg je er 3. ben je 4de dan krijg je er 2.
  • Alle andere deelgenomen vissers krijgen automatisch 1 punt.
  • (niet gekomen is dus geen wedstrijd dag punt, niet afgemeld wordt een MINpunt)
Uiteraard zitten er ook aan deze competitie een aantal prijzen vast. Hoe wat en waar houden we tot de laatste minuut uit de publicaties.

Deelname is Geheel Gratis!

Beperkingen :
- Er mag alleen gevist worden met Kunstaas, hardbait of softbaits
- Er mag met max 1 hengel worden gevist
- Loodvrij
- Catch and release

(bij overtreding van bovenstaande schakelt de deelnemer zich uit)

Punten telling
- 5 grootste baarzen. Vermenigvuldigd 1.5
- 3 grootste snoekbaarzen. Vermenigvuldigd 1.2
- 3 grootste snoeken. Vermenigvuldigd 1.0

Vangst registratie:
Vangsten (foto`s) deelt men met organisatie via whatsapp met bijhorend een gps locatie.
- Let op deelname ticket op de foto aanwezig en linkerflank vis.
- Incomplete registraties worden niet in behandeling genomen.

Aanvang wedstrijd:
Elke dag verzamelt men zich 60 min voor aanvang op de parkeerplaats bij het clubhuis van de HVLD aan het Kofschip 9B in Lelystad.
(starttijd wedstrijden volgt , 30 min voor aanvang vertrekt men bij verzamel plek)
Dit i.v.m. deelname tickets.

Finale prijs uitreiking:
Op finale dag word elke deelnemer verwacht bij de prijs uitreiking aanwezig te zijn.
Niet aanwezig dan vervalt jouw prijs!

Wij hebben er zin in.

Namens HVLD Roofvis Commissie