Streetfishing voor de jeugd

Maandag, 1 december 2014

Sportvisserij MidWest Nederland is bezig met het organiseren van een streetfishing competitie voor de jeugd van 14 t/m 21 jaar die lid zijn van een hengelsportvereniging. In deze competitie strijden de deelnemers in een aantal wedstrijden verdeeld over het werkgebied van Sportvisserij MidWest Nederland om mooie prijzen.

Wat is streetfishing?

Streetfishing is een jonge, hippe en coole manier van het vissen op roofvis met lichte materialen in een stedelijke omgeving. Het is over komen waaien van uit Frankrijk en sinds korte tijd ook in Nederland een steeds populairdere vorm van vissen op roofvis. Het is makkelijk, kost weinig tijd en je vist op plekken waar je normaal niet zo snel gaat vissen. Je zult zien dat je op deze plaatsen (grote) baarzen, snoekbaarzen en ook mooie snoeken kunt vangen.

Wat heb je nodig?

Een streetfisher heeft vaak een spin-hengel of dropshot hengel bij zich met een molen of reel. Het zijn vaak compacte hengels die licht zijn in gewicht zodat ze makkelijk mee te nemen zijn.  Naast de hengel heeft de visser vaak een rugzak of schoudertas bij zich waar o.a. de onthakingsmaterialen en het kunstaas in zit.

Spreekt deze nieuwe manier van vissen op roofvis jou aan, dan zijn wij opzoek naar jou!!

Ben jij tussen de 14 en 21 jaar en vind je het leuk om door een stedelijke omgeving te struinen opzoek naar mooie roofvissen.

Schrijf je dan snel in via de streetfishing pagina op de website van Sportvisserij MidWest Nederland.