Vissen met een lichamelijke beperking

Maandag, 27 april 2015

Het aantal mensen met een lichamelijke beperking binnen onze samenleving neemt helaas toe. Niet alleen mensen met een aangeboren beperking maar ook mensen die door een ongeval of een later ontwikkelde ziekte gehinderd worden in hun dagelijkse beslommeringen.

Als dat al een algemeen beeld is voor onze samenleving dan kunnen wij ons voorstellen dat er ook binnen onze vereniging een aantal leden zijn die met een lichamelijke beperking hun hobby beleven.

Wat is daarvan binnen onze vereniging bekend bij het bestuur? Op de laatste bestuursvergadering kon daar geen antwoord op worden gegeven. Toch wil het bestuur graag weten om hoeveel leden het gaat en hoe zij het sportvissen bij de HVLD ervaren. Zijn er wensen en kunnen wij, als bestuur, misschien een beleid ontwikkelen waardoor die wensen kunnen worden verwezenlijkt?

Als het bestuur onwetend is zal er zeker niets gebeuren. Dus vist u met een lichamelijke beperking laat het ons dan weten.
Wij sluiten de mogelijkheid van een korte competitie bijvoorbeeld niet uit.

In dit kader wijzen wij ook op de site van de Stichting Vissen met een beperking. www.vimebe.nl En voor de liefhebbers wordt er op 9 mei as. een dag georganiseerd in het Limburgse Neeritter . Op de vijvers van Heioord is speciaal voor deze sporters een dagje uit gepland waarbij het vissen op forel centraal staat. Interesse? U kunt nog boeken. Ga naar www.forelvisbuddies.nl