Dubbele winst voor HVLD bij Polderkampioenschappen

Zondag, 28 augustus 2016

De Polderkampioenschappen zijn voor onze vereniging voortreffelijk verlopen. Zowel in het individuele klassement als bij de onderlinge verenigingscompetitie zijn wij als winnaar naar voren gekomen. Zie hieronder het aangepaste verslag van HSV Ons Stekkie over deze geslaagde dag.

Polderkampioenschappen 2016

Zondag 21 augustus 2016

Dit jaar was het weer de beurt aan ‘HSV Ons Stekkie’ om de polderkampioenschappen te organiseren.
‘De Spiekvaart’ werd gekozen als het visparcours voor deze wedstrijd.

Om 06.00 uur gingen de deuren open van het thuishonk van ‘HSV Ons Stekkie’. Iedereen werd verwelkomd met een lekker bakje koffie of thee.
Na de controle door de wedstrijdcommissie is er uiteindelijk om 6.30 uur geloot, waarna iedereen naar de waterkant is vertrokken.

Bij de waterkant hebben wij met droog weer onze spullen op kunnen zetten.

Om 8.00 uur klonk het fluitsignaal om de wedstrijd te beginnen. Maar met dit fluitsignaal is er ook iets anders begonnen, namelijk…. REGEN!!
Gedurende de viswedstrijd van 5.00 uur was er heeeel erg veel regen, maar toch ook was het heel af en toe een beetje droog.

De wedstrijd is voor de meeste deelnemers goed en leuk verlopen.
Eén deelnemer van HVLD is er voortijdig mee gestopt omdat hij doorweekt was en koud tot op het bot, zoals werd gezegd.
Ondanks de vele regen heeft het grootste deel toch lekker een visje kunnen vangen. Uiteindelijk kon er gelukkig in een droge periode worden gewogen.

Nadat alles weer was opgeruimd werd er weer naar het clubgebouw gereden. Daar stonden lekkere drankjes en tussendoortjes klaar.
De wedstrijdcommissie heeft uiteindelijk de uitslagen bekend gemaakt en de prijsuitreiking gedaan.
(De uitslag staat op de site bij wedstrijden/uitslagen)

De drie besten van deze dag:

Nr 1: Evert Spaan
           Nr 2: Foeke Speerstra
           Nr 3: Gerwin van de Oss

Als team heeft Lelystad-Dronten deze ronde wederom gewonnen! Goed gedaan!!
Wij zijn weer met de grote bokaal naar huis gegaan.

Na afloop van de prijsuitreiking hebben wij lekker met zijn allen kunnen eten. Er was weer meer dan genoeg voor iedereen!

Op naar volgend jaar en hopelijk zijn er dan weer veel vissers uit de polder die mee willen doen!
Dit jaar waren er maar teleurstellend weinig deelnemers, slechts 8 van HV Lelystad-Dronten, dit moet toch beter kunnen