Visclinics Woldpark 2018, verslag, foto`s, film

Donderdag, 6 september 2018

Op 1 september zijn weer de visclinics georganiseerd, voor het eerst dit keer in het Woldpark. Het weer zat mee, het was zonnig. Een ideale dag voor een clinic dus.

Een groot aantal vrijwilligers kwam rond 08.00 uur samen om, na een bakje koffie, aan de opbouw van het terrein te beginnen. (De roofvistent/Belly Boat tent stond toen al)
Dit terrein lag rond de Woldplas in het Woldpark te Lelystad.
De Woldplas zelf was een week eerder nog gemaaid zodat er gevist kon worden.
Rond 09.30 uur kon het publiek komen echter, het bleef tot een uur of 10.30 uur vrij stil.
Daarna kwamen de eerste bezoekers en bleef het vervolgens de hele dag goed doorlopen.

Witvissen
Er was een tent waar tuigjes konden worden gemaakt voor het witvissen.
Verder kon men vissen onder begeleiding en de vangsten waren prima.
Ook was er nog een feedervisser aanwezig die de nodige vragen kon beantwoorden en als je zin had kon je ook nog zelf op de viskist plaats nemen.

Vliegvissen
Onder begeleiding van gecertificeerde vliegvisinstructeurs (de Kingfisher Casting Four uit Kampen) kon er geoefend worden in het werpen met een vliegenhengel.
Voor degene die het werpen al beheersten kon er ook geprobeerd worden om precisie te werpen met de vliegenhengel.
Daarnaast werd er ook een vliegbind-demonstratie gegeven.

Karpervissen
Er waren karperhengels uitgegooid, klaar om karpers te vangen, en daarnaast kon men zelf ook karperonderlijnen knopen.

Roofvissen
De BellyBoatManiacs waren met 2 Belly boats aanwezig om de liefhebbers eens te laten uitproberen wat Belly Boat vissen nu eigenlijk inhoud.
Er waren waadpakken aanwezig (soms wat erg groot voor de kleine deelnemers) waarna men onder deskundige leiding, in de Belly Boat, het water op kon.
Daarnaast was er in de tent een grote hoeveelheid kunstaas en andere zaken te bekijken.

Verder:
Natuurlijk was er voor de kinderen na het volgen van een parcours ook nog lekker een portie poffertjes en een witvishengel voor iedereen.

Het was gezellig druk en op de diverse disciplines werd ook leuk vis gevangen.
De kinderen genoten, de instructeurs en vrijwilligers genoten, maar ook de ouders en oudere bezoekers en deelnemers hadden het goed naar hun zin.
Gelukkig waren er ook veel oudere deelnemers aanwezig.

Wij willen de volgende deelnemers en sponsoren bedanken voor hun deelname aan deze geslaagde dag:
• Raven Hengelsport: karpervissen, karperonderlijnen maken, feeder- en method vissen
• Vliegvisclub The Kingfisher Casting Four: vliegvis instructie, werpen met de vlieghengel
• De Belly Boat Maniacs: belly boat instructie en roofvissen
• Toms Creek: schenking witvishengels
• Snackkar De Beleving: poffertjeskraam en alle materialen
• 4Fusion: gastvrije ontvangst met koffie en later de soep

Daarnaast willen wij al onze vrijwilligers (die hard hebben gewerkt) super bedanken voor deze mooie dag en fijne samenwerking.

Een filmimpressie van deze dag vindt u hier

Een leuk filmpje over het varen met een Belly Boat kunt u kijken als u op deze link klikt : Belly Boat Maniacs

Een fotoalbum van deze dag vindt u hier