De Visbuddies stellen zich voor

Zondag, 12 mei 2019

Even voorstellen…… De Visbuddies zijn een groep vrijwilligers onder de forelvissers die in hun vrije tijd mensen met een beperking een heerlijke dag bij Tom’s Creek bezorgen.

Onder hun vakkundige leiding vergeten deze mensen voor heel even hun, vaak, troosteloze bestaan en komen buiten om een dag te genieten.
De Visbuddies zijn ontstaan uit een andere organisatie en heeft al 5 jaar ervaring om met gehandicapten uit de regio te vissen op forel.

Het ging de laatste tijd niet zo goed. Door allerlei organisatorische problemen dreigde, tot groot verdriet van zowel buddies als mindervaliden, dit jaarlijkse evenement te verdwijnen. Dat kon toch niet gebeuren?

Na overleg met het bestuur van de HVLD werd besloten om dit sociale project onder te brengen bij de hengelsportvereniging. Hiermee is het voortbestaan van dit evenement voor de komende jaren veilig gesteld. De commissie Visbuddies gaat aan de slag om volgend jaar weer een dag te organiseren samen met de mindervaliden uit de regio.

Dat is niet zo eenvoudig. We zijn op zoek naar sponsoren. Want we proberen om de kosten voor de mensen met een beperking op 0 te houden. De buddies nemen een deel van de kosten voor hun rekening maar de rest moet uit sponsorbedragen komen.

Er moet nog veel gebeuren, zo moet er een medische staf komen met gecertificeerde verzorgenden. Er moeten medicijnen worden uitgereikt en insuline worden toegediend en daarvoor zijn EHBO’ers niet bevoegd. We zijn ook bezig met een eigen website en Facebook pagina. De laatste is al operationeel. https://www.facebook.com/Visbuddies

We zoeken nog mensen die een gehandicapte een prachtige dag willen bezorgen. En laat je niet weerhouden door de beperking, daar is het medisch team voor. Jouw taak is lekker vissen en lol maken met de mindervalide. Er zijn al vele vriendschappen door ontstaan.

De commissie Visbuddies