Polderkampioenschappen 2021

Maandag, 16 augustus 2021

We hebben dit kampioenschap met prachtig weer kunnen vissen.

De winnaar is Anton Sterenberg van Ons Stekkie geworden met 2815 gram.
Helaas blijkt uit het gevangen gewicht van Anton dat het een taaie visserij was met weinig vis

De wisselbeker voor de vereniging met het beste gemiddelde resultaat is weer in handen van de HVLD.
De beker zal een jaar worden een jaar gekoesterd.
Met 15,1 kg klopte het team van de HVLD het team van Ons Stekkie Zeewolde met 11,6 kg.

Helaas bleek het niet mogelijk om het traject te laten maaien.
Ondanks dat er 3 x een toezegging werd gedaan dat er gemaaid zou gaan worden, is het niet gebeurd.
Op het laatste moment werd ons meegedeeld dat het dat het stuk terrein een ecologische zone is geworden en dus niet gemaaid kon worden.

Dit betekende dat er in allerijl stekken moesten worden gemaakt (dat mocht dan wel).
Voor de deelnemers moet het duidelijk zijn geweest dat dit een zware klus is geweest.
Het riet was 2,5 tot 3 meter hoog en soms 1,5 cm dik, daarnaast ook nog eens ruim voorzien van een kleverige klimplant, de nodige brandnetels en Bereklauw.

Hoewel de vis het eigenlijk totaal liet afweten werd dat ruimschoots goedgemaakt door het prachtige weer en een uitstekend verzorgde BBQ door de vrijwilligers van het Mechanisch Erfgoed Centrum.

Onze dank gaat uit naar alle vrijwilligers langs het parcours; zonder jullie geen kampioenschap.

Ook alle vrijwilligers van het MEC bedankt voor jullie inzet.
Wij gaan terugkomen.

Wij zien terug op een geslaagde dag.

De organisatie van 2022 is in handen van Ons Stekkie.

Tot 2022!

Er is een fotocollage te vinden zijn op onze site.
U vindt daar een aantal foto`s, maar we zijn op zoek naar meer.