Eerste Zomerviskaravaan een groot succes

Dinsdag, 3 september 2024

Zaterdag 31 augustus is de eerste zomerviskaravaan gehouden bij de Kanovijver en ons clubhuis

Omdat het de eerste keer was hadden we geen idee hoe het allemaal zou uitpakken.

Maar de inschrijving zat al snel vol.
We moeten dus snel op zoek naar de nodige vrijwilligers, wat uiteindelijk wel goed is gekomen.

Het weer zat enorm mee en dat is een grote meevaller als je zo`n evenement organiseert.
Bij de organisatie kregen we steun van Sportvisserij Nederland en de Federatie Sporttvisserij Mid West Nederland en natuurlijk niet te vergeten Jarno Veldhuizen van Sportvisserij Oost Nederland die ons heeft geholpen bij de opzet en onze vele vragen heeft beantwoord.

Uiteindelijk zijn er 59 kinderen gekomen en die hebben een prachtige dag gehad.

• Er werd gevist met de vaste stok in de vijver maar ook konden vissen worden gedrild aan de Drilsimulatoren.
  • Er konden tuigjes worden gemaakt en geoefend worden in het onthaken van een vis, met behulp van een kunstvis.
  • Er kon met werphengels gegooid worden op emmers en zodoende de werptechniek geleerd worden
  • Er was een demonstratie met karpermateriaal en er kon daar ook een rig worden geknoopt
  • Er was een stand waar je alles te weten kon komen over het roofvissen.

Rond 12.00 uur konden alle kinderen een broodje Bockworst ophalen terwijl er de hele dag drinken beschikbaar was

Al met al was het een zeer geslaagde eerste Zomerviskaravaan.

Hiervoor moeten we natuurlijk alle vrijwilligers hartelijk bednaken voor hun inzet, zonder hen was het niet goed gekomen.
Misschien zien we elkaar volgend jaar wel wwer op de volgende Zomerviskaravaan.

Foto`s van deze dag kunt u bekijken bij het tabblad "Foto`s" op on ze site