Schoonmaakdag – 6 mei 2012

Woensdag, 2 mei 2012

Het is helaas een jaarlijks terugkomend evenement van onze vereniging maar op 6 mei 2012 gaan een groep vrijwilligers weer aan de slag langs het Geldersdiep om zwerfafval op te ruimen. Zoals vele van jullie weten gebruiken we dit traject voor diverse wedstrijden en lopen we na de wedstrijd altijd langs het traject om al het rondzwervend afval mee te nemen.

Ondanks dit alles ligt er binnen de kortste keren weer zwerfafval. Als vereniging organiseren wij dit soort dagen om de rommel welke een ieder, sportvisser of niet, achter laat langs de waterkant op te ruimen en daarmee aan te geven dat wij dit gedrag ten sterkste afkeuren.

Verder willen we hiermee ook de mensen er aan herinneren dat buiten het feit dat het smerig is ook erg lang duurt voordat het afval vergaat. Buiten dat is het gevaarlijk voor de diverse diersoorten en voor de kinderen die langs de waterkant spelen. Het onderstaande lijstje geeft aan hoe lang het duurt voordat de natuur bepaalde soorten zwerfafval heeft afgebroken :

Natuurlijk is de herkomst van het afval niet alleen van de sportvisser maar we geven hiermee wel een signaal af at we serieus bezig zijn met onze sport en de omgeving waarin we deze uitoefenen. Op deze manier kunnen wij voor u de wedstrijden blijven organiseren.

We gaan verzamelen om 6:00 uur bij de rontonde aan het Geldersdiep. We adviseren een ieder welke een gekleurd hesje en een vuilknijper heeft deze mee te nemen. We hopen natuurlijk weer op een grote opkomst. Mocht u vragen hebben stuur dan even een mailtje via het contactformulier.