SKP HL – Eerste Terugmelding – Henk Kwakkel

Dinsdag, 3 april 2012

De eerste is binnen. Dat wil zeggen de eerste twee zijn binnen. Afgelopen maandag 2 April 2012 heeft Henk Kwakkel aan de Laage Vaart ten hoogte van de Artemisweg de eerste projectspiegellkarpers teruggevangen.

Henk was hier gaan vissen nadat de zondag ervoor hij ook al een wedstrijd daar gevist had voor de wintercompetitie van de HSVL/D.
Op zondag ving men aldaar alleen maar een aantal brasems die aan de method feeder werden gevangen. Maandag besloot Henk wederom een aantal uur met de method feeder te gaan vissen. Als aas werd een aardbeien boilie van 10 mm gebruikt en na ongeveer een kwartiertje ging de top om en had hij de eerste spiegelkarper te pakken.

Na minder dan een kwartier wachten ging de top weer krom en was de tweede spiegel een feitd aarna alleen nog wat brasems gevangen. Zoals je kan lezen en zoals Henk zelf ook aangeeft is hij geen karpervisser maar vist hij veel met de method feeder en dan weet je dat de kans op karpers aanwezig is .

Deze twee projectspiegels zijn op 10 December 2012 uitgezet aan de Nieuwe Waterweg als deel van het project Hoge en Lage Vaart Oostelijk Flevoland vlakbij de kruising met de Lage Vaart. De eerste spiegelkarper had een lengte van 43 cm. Dat was ~2 cm groter dan bij de uitzetting. De tweede karper had een lengte van 46 cm wat ook zo’n 3 cm groter was. . De karpers zijn ongeveer 2,5 km van het orginele uitzet punt teruggevangen.

Henk heeft aangegeven dat hij voortaan een weegschaal mee zal nemen. Wij denken dat de karpervissers een geduchte tegenstander erbij hebben want Dhr. Kwakkel heeft duidelijk laten zien hoe effectief de method feeder kan zijn op de Vaarten als men de jonge Spiegels wil vangen.