Spiegelkarper Wedstrijd – 29 Juni en 30 Juni

Zaterdag, 11 mei 2013

Afgelopen jaren hebben wij als karpercommissie verschillende spiegelkarpers uitgezet in zowel de sierwateren van Lelystad en Hoge en Lage Vaart. Wij achten nu de tijd dan ook rijp om een Spiegelkarper Wedstrijd te organiseren.

De wedstrijd is zonder parcours. Dat wil zeggen dat een ieder kan vissen waar hij maar wenst. Alle spiegelkarpers welke deel uitmaken van de volgende projecten tellen mee in deze wedstrijd :

• SKP Lelystad
  • SKP Hoge en Lage Vaart – Oostelijk Flevoland
  • SKP Topcompetitie ‘Karper’

Elke spiegelkarper telt mee als 1 punt dus we doen niet aan lengte en gewicht. Er zijn wel een paar regels waar men aan dient te voldoen.

• Foto van linkerflank van de vis (kop in rechterhand). Eventueel extra foto op de onthaakmat voor het terugzoeken in archief. Nader bekend te maken kenmerk moet duidelijk zichbaar zijn op de foto.
  • Lengte Gewicht dient vermeld te worden
  • Locatie dient vermeldt te worden. Deze gegevens zullen wij niet publiceren op de website.
  • Alle foto’s dienen voor Dinsdagavond 2 Juli 2013 om 23:00 binnen te zijn. Mocht u veel foto’s hebben raden wij u aan deze met http://www.wetransfer.com te versturen.
  • Aanmelden voor de wedstrijd kan door een mail te sturen naar karpercommissie@hotmail.nl onder vermelding van uw naam en vispasnummer bij de inschrijving.
  • Sluitingsdatum inschrijving Woensdag 26 Juni 2013

De wedstrijd zal plaatsvinden vanaf zaterdag 29 juni 00:00 t/m zondag 30 juni 23:59. Dit geeft iedereen een twee dagen om met verschillende manieren de spiegelkarpers na te jagen. Overdag met de penhengel aan de gang in de sierwateren en s’nachts voerplekken afromen op de vaarten bestaat dus tot de mogelijkheden.

De wedstrijd is volledig gratis maar zoals vermeld dient men zich wel van te voren aan te melden. De nummers 1 t/m 3 krijgen naast de eervolle vermelding ook een prijs. Iedereen krijgt natuurlijk van hun eigen gevangen spiegelkarper de orginele uitzetfoto retour met de uitzetgegevens welke daarbij horen.

Het wedstrijd reglement kan u hier downloaden.