Polderkampioenschap - 2014

Zaterdag, 23 augustus 2014

Op zondag 17 augustus werd aan de Spiektocht in Zeewolde het jaarlijkse Polderkampioenschap gehouden. In het clubhuis van gastheer Ons Stekkie te Zeewolde werd om 07:15 uur de loting gehouden wie waar zat. Op eerlijke wijze werden zo de visstekken onder de deelnemers verdeeld

Alle deelnemers kregen tot 09:00 de tijd om hun hengelmateriaal in stelling te brengen. Nadat iedereen gereed was werd met een hoornsignaal de wedstrijd gestart. Met Aeolus als tegenstander (Griekse god van de wind) begon men aan een zeer winderige wedstrijd.

Het Polderkampioenschap is een wedstrijd tussen sportvissers van alle in de Flevopolder gevestigde hengelsportverenigingen en wordt eenmaal per jaar, op de derde zondag van augustus gehouden. Dit jaar was de winnaar van 2013 Ons Stekkie te Zeewolde de organisator. De hengelkeuze was vrij. Zo kon er gevist worden met de vaste stok, de feeder en de matchhengel.

1. B. v/d Bovenkamp van Ons Stekkie met 13.872 gram (Polderkampioen)
  2. E.J. Spaan van HV Lelystad met 7.630 gram
  3. J. Spaan van HV Lelystad met 6.200 gram

Het team van Ons Stekkie werd eerste met een totaal gewicht van 29.363 gram
Tweede werd het team van de HV Lelystad met een totaal van 19.890 gram.

Na de prijsuitreiking was er voor iedereen een heerlijke BBQ. En daarmee eindigde een strak en goed georganiseerd Polderkampioenschap.

Hoewel wij dit keer duidelijk naast de hoofdprijs grepen, moeten we de familie Spaan toch in het zonlicht zetten. Met een uitstekende 2e en 3e plaats werd de eer van HV Lelystad hoog gehouden. Jammer jongens ,maar volgend jaar doen we, in ons jubileumjaar, ons best om die trofee naar Lelystad te halen.

De volledige wedstrijd uitslag vind u hier