2013 - Spiegelkarper wedstrijd

e Spiegelkarper wedstrijd is door vele van jullie als een leuke afwisseling ontvangen en we waren daarom ook zeer blij met alle inschrijvingen voor de wedstrijd. Verschillende hebben op diverse methodes de spiegels getracht na te jagen. Zowel langs de waterkant als via de mail hebben we met diverse deelnemers contact gehad om te zien hoe de diverse methodes werden gehanteerd.

Zo werden er methodes gebruikt als:
  • Vastlood systemen
  • Vrijlood systemen
  • Methodfeeders
  • Penhengel
  • Oppervlakte vissen
Tevens hebben we verschillende aassoorten de revue zien passeren om de projectspiegels op de kant te krijgen. Verschillende karpervissers hadden voerplekken op de vaarten aangelegd welke men s’nachts afvisten en overdag was men in de weer in de sierwateren om de vissen aldaar met de penhengel te vangen.

Ronald Ducardus met een snoek op de boilie tijdens de SKP Wedstrijd
Er werd zeer creatief omgesprongen met de manier hoe men zich van de ene plek naar de andere verplaatsten. Sommige welke in het bezit zijn van een auto maakten natuurlijk dankbaar daar gebruik van maar diverse waren onderweg op de fiets om zo alle wateren aan te doen.

Een karpervisser zagen we zelfs uit de stadsbus stappen met zijn spullen en gaf op deze wijze een leuk visite kaartje af voor onze sport gezien alle aanspraak deze heer kreeg van de andere gebruikers van het openbaar vervoer.

Ondanks dat de temperaturen dan eindelijk de goede kant opgingen bleef de teller voor de spiegels toch op nul staan. Er werd wel gevangen maar alle terugmeldingen welke we kregen waren van schubkarpers, graskarper, brasems, grote zeelten en …. snoeken.
Er werden wel projectspiegels gevangen maar helaas niet door de deelnemers

Ondanks dat er door de wedstrijddeelnemers niets gevangen is zijn er dit weekend wel projectspiegels gevangen door vissers en deze zijn ook netjes aan ons teruggemeld. We zijn blij dat de wedstrijd goed is ontvangen en zullen we deze zeker nog een keer organiseren.